Szanowni Państwo,

ze względu na na sytuację epidemiczną w kraju, mając na uwadze zapewnienie sprawnej obsługi mieszkańców, ciągłości pracy oraz bezpieczeństwa pracowników, w Urzędzie Miasta Żagań wprowadzone zostają nowe rozwiązania organizacyjne.

Zmiany w organizacji pracy UM Żagań podyktowane są rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r., zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, w którym w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym poleca się pracownikom wykonywanie pracy zdalnej.

W związku z powyższym, Urząd Miasta Żagań od dnia 4 listopada 2020 r. będzie obsługiwał mieszkańców jedynie w sposób zdalny i do odwołania, jednak nie krócej niż do 4 grudnia 2020 r., niemożliwy będzie bezpośredni dostęp interesantów do siedziby UM Żagań (pl.Słowiański 17) oraz wydziałów znajdujących się w Pałacyku przy ulicy Jana Pawła II 15. W budynku magistratu czynny będzie wyłącznie Punkt Podawczy.

W celu załatwienia wszelkich spraw urzędowych prosimy Państwa o kontakt telefoniczny, mailowy lub poprzez platformę ePUAP  z wydziałem merytorycznym zajmującym się daną sprawą. Jednocześnie informujemy, że w holu wejścia głównego do Urzędu od strony placu Słowiańskiego ustawiona będzie skrzynka podawcza (urna), w której można zostawić podania, wnioski, pisma oraz dokumentację w sprawach. Na wnioskach wymagających osobistego stawiennictwa prosimy o pozostawianie numeru kontaktowego, co przyspieszy załatwienie sprawy. Potwierdzenie wpływu dokumentów do Urzędu będzie można uzyskać w Punkcie Podawczym UM Żagań.

W godzinach od 9.00 do 12.00 będą otwarte dla mieszkańców wydziały Spraw Obywatelskich oraz Wydział Świadczeń Społecznych, znajdujące się na parterze Pałacu Książęcego przy ulicy Szprotawskiej 4.

Urząd Stanu Cywilnego będzie przyjmował interesantów wyłącznie w zakresie rejestracji bieżącej zgonów. Wszystkie wnioski niewymagające osobistego stawiennictwa prosimy pozostawiać w punkcie podawczym budynku przy placu Słowiańskim 17.

Elektroniczny kontakt z Urzędem Miasta Żagań:

Adres e-mail jednostki – info@um.zagan.pl

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miasta Żagań – 6581xuoheg/skrytka

Wykaz numerów telefonów do poszczególnych pracowników Urzędu Miasta Żagań dostępny jest w zakładce KONTAKT.

Informujemy również, że kasa znajdująca się w urzędzie będzie nieczynna do odwołania. Zachęcamy do dokonywania należnych płatności elektronicznie:

Urząd Miasta Żagań, 68-100 Żagań
Rachunek: Santander Bank Polska S.A. I O/Żagań, 66 1090 2558 0000 0006 4000 0100