Projekt miał za zadanie wdrożenie platformy usług elektronicznych dla zintegrowanego systemu obsługi obywateli na poziomie gminnym. Celem projektu był wzrost atrakcyjności i konkurencyjności regionu poprzez rozbudowę regionalnej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Żaganiu.
W ramach projektu powstało 12 nowych usług on-line (1 usługa na poziomie 1 interakcji, 11 usług na poziomie 3 interakcji), których zadaniem jest poprawa funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz optymalizacje kosztów utrzymania. Projekt obejmował zakup sprzętu, oprogramowania oraz usług mających na celu wdrożenie bazującego na GIS systemu informacji przestrzennej o gminie miejskiej Żagań, jako podstawy uruchomienia platformy e-usług dla petentów jednostki samorządu terytorialnego, w tym mieszkańców, przedsiębiorców, inwestorów i turystów.
W zakres rzeczowy projektu wchodził:
- zakup i dostawa serwerów wraz z osprzętem GIS
- zakup i instalacja Oprogramowania Narzędziowego GIS
- zakup i instalacja Oprogramowania Dziedzinowego GIS
- pozyskanie danych i zasilenie systemu, w zakresie stworzonych ewidencji
- instalacja, konfiguracja i uruchomienie oprogramowania
- realizacja usług szkoleniowych
- nadzór w zakresie prawidłowości realizacji projektu
- realizacja usług w zakresie przygotowania dokumentacji przetargowej
- realizacja usług w zakresie analizy zasobów inform. beneficjenta i podmiotów pow. niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu
- promocja projektu.
Całkowita kwota projektu wyniosła 1 322 216, 09 złotych, projekt został dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubuskiego 2007-2013 w wysokości 1 123 883,67 złotych (85% wartości projektu).