26 marca 2015 roku burmistrz Daniel Marchewka wraz ze swoimi współpracownikami spotkał się z mieszkańcami Osiedla XXX-lecia. Rozmowa dotyczyła problemów dzielnicy, pomysłów na jej ożywienie, najpilniejszych inwestycji. Rozpoczynając spotkanie burmistrz przedstawił sytuację Żagania i plany na jego rozwój wynikające z podpisanego porozumienia tworzącego Żarsko-Żagański Obszar Funkcjonalny.

W trakcie spotkania mieszkańcy Osiedla zgłosili kilka postulatów – przede wszystkim prosili o wprowadzenie ograniczenia prędkości oraz wymalowanie przejść dla pieszych na ulicach Kochanowskiego oraz Konopnickiej. W trakcie spotkania mieszkańcy dowiedzieli się, że będzie przeprowadzona zmiana organizacji ruchu, wprowadzająca postulowane zmniany. Miasto zamierza również odnowić ryneczek osiedlowy, utworzyć w jego okolicy toaletę.

Znaczną część spotkania poświęcono współpracy władz miasta ze spółdzielnią mieszkaniową. Burmistrz podkreślał, iż dzięki rozmowom podjętym w ostatnim okresie wypracowano plan naprawy chodników, które znajdują się na osiedlu. Ponieważ poszczególne odcinki dróg pozostają pod nadzorem różnych właścicieli, remonty należy skoordynować i prowadzić równolegle. Mieszkańcy pytali również o możliwość utworzenia placówki kultury na terenie byłej Biedronki. Burmistrz Daniel Marchewka wyjaśnił, że dopóki obiekt nie jest własnością miasta, nie można podjąć w nim żadnej inwestycji. Mieszkańcy wskazali również tereny, na których potrzebne jest pilne sprzątanie po zimie (lasek sosnowy przy kościele, okolice ul. E. Plater), uprzątnięcie Parku św. Rocha, postawienie wiat przystankowych na terenie miasta, doświetlenie niektórych ulic (m. in. na ul. Świerkowej, Spółdzielczej, Plater), budowę chodników przy ul. Fredry (do ul. Waryńskiego) oraz ul. Konopnickiej. Padły postulaty zapewnienia porządku na terenach przedszkoli w godzinach popołudniowych oraz częstszych wizyt Straży Miejskiej w okolicach szkoły.

Zgłoszonę potrzebę utworzenia przystanków dla autobusów turystycznych na terenie Żagania, utwardzenia nawierzchni ul. Bema, kontrolę aut parkujących na chodnikach oraz na miejscach dla osób niepełnosprawnych oraz równoczesną rozbudowę miejsc parkingowych na osiedlu (np. w okolicy przedszkoli).