Złożony przez Gminę Żagań o statusie miejskim wniosek o przyznanie dofinansowania na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych, otrzymał pozytywną ocenę Komisji Przyznającej Granty.
Głównymi założeniami przedsięwzięcia pn. „Wzmocnienie systemów cyberbezpieczeństwa w Gminie Żagań o statusie miejskim” w ramach realizacji projektu „Cyberbezpieczny Samorząd” są:
- modernizacja posiadanej infrastruktury i dokumentacji – co pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji, poprzez zapewnienie sprawnego, ciągłego i przede wszystkim bezpiecznego funkcjonowania systemów informatycznych,
- zwiększenie poziomu ochrony procesów/informacji, w tym danych wrażliwych.
Realizacja przedmiotowego projektu pozwoli na uzupełnienie ww. potrzeb, a także umożliwi stworzenie solidnych podstaw dla bezpieczeństwa infrastruktury, w oparciu o które żagański magistrat będzie mógł funkcjonować w kolejnych latach, zapewniając komfort i bezpieczeństwo – zarówno pracownikom urzędu, jak i informacjom oraz procesom przez Urząd Miasta przetwarzanym/wykorzystywanym, chroniąc ich przed potencjalnymi zagrożeniami ataków hackerskich oraz cyberzagrożeniami.
Wartość projektu: 903 804,00 zł
Kwota dofinansowania: 849 576,06 zł
Wkład własny: 54 227,94 zł
Projekt grantowy pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 (FERC) Działanie 2.2. pn. „Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa”.