Konsultacje społeczne w ramach projektu „Dostępny samorząd 2.0”
Uprzejmie informujemy, że od 7 października do 14 października 2025 roku, na terenie naszej gminy są realizowane są konsultacje społeczne związane z uczestnictwem w projekcie grantowym „Dostępny samorząd 2.0.”
W związku z tym prosimy o udział w konsultacjach poprzez wyrażenie swojej opinii odnośnie zadań, które Urząd Miasta w Żaganiu zamierza realizować w ramach projektu.
Urząd Miasta w Żaganiu jako jedna z 240 jednostek samorządowym w Polsce otrzymała wsparcie w postaci grantu w zakresie zwiększenia dostępności usług publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Projekt realizowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji we współpracy z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego Śląskim Związkiem Gmin i Powiatów.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+ w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego; Działanie 3.3 „Systemowa poprawa dostępności”.
Realizowany projekt ma na celu poprawę dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej Gminy Żagań o statusie miejskim, dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W ramach realizowanego projektu w Urzędzie Miasta Żagań zostaną zrealizowane przedsięwzięcia grantowe zwiększające dostępność architektoniczną w zakresie: budowa punktu obsługi klienta na parterze budynku przy Pl. Słowiańskim 17, budowa podjazdu od strony frontowej budynku przy Pl. Słowiański 17, montaż automatycznego otwierania drzwi frontowych do budynku przy Pl. Słowiańskim 17, likwidacja progów w budynku przy Pl. Słowiańskim 17, oznakowanie kontrastowe schodów w budynku przy Pl. Słowiańskim 17, zakup krzeseł ewakuacyjnych oraz dostępność informacyjno-komunikacyjną w zakresie : opracowania informacji o działalności Urzędu Miasta w Żaganiu w języku łatwym do czytania i zrozumienia ETR (Easy to read), opracowania nagrania o funkcjonowaniu Urzędu Miasta w Żaganiu- informacja o podmiocie, nagranie z napisami, dźwiękiem i tłumaczeniem na PJM, zakupu i zainstalowaniu urządzeń technicznych do obsługi osób słabosłyszących- czterech pętli indukcyjnych wraz ze szkoleniem pracowników do obsługi pętli, zakup 5 znaczników totupoint dla budynków Urzędu Miasta.
Ponadto w ramach realizowanych działań Urząd Miasta w Żaganiu opracował dokument „Procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta Żagań.”, do których mogą Państwo zgłaszać uwagi i propozycje.
Ze szczegółami można się zapoznać i zgłaszać opinie w pokoju nr 7 Urzędu Miasta w Żaganiu, Pl. Słowiański 17 , Tomasz Jakimczuk , tel. 68 4771021 lub email: t.jakimczuk@um.zagan.pl.
Wyświetlono: 73